Sea turtle country - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu Sea turtle country - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu

Sea turtle country

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ilse

05 Januari 2015 | Costa Rica, Tortuguero

We zijn aangekomen bij de Caraïbische kust. Hier in Tortuguero is een groot beschermingsplan voor de green Sea turtle die vooral hier komt nestelen aan het strand. Helaas voor ons hebben we het verkeerde seizoen, dus we moeten het met filmpjes doen. Nog steeds erg indrukwekkend. Tortuguero is een bijzondere plek, vooral omdat je er alleen per boot kunt komen en al het transport van goederen en personen over water gaat. Een prachtig natuurgebied waar we vanmiddag in een klein bootje doorheen gaan varen.
Vannacht hadden we onverwacht bezoek van een armadillo. Leuk om zo'n beest in het donker bezig te kunnen zien. Vandaag de eerste luiaard van dichtbij een een paar enorme leguanen. Alles bijna vanuit onze hotelkamer. Vanmiddag nog een boottripje gedaan en apen gespot.
Voor morgen staat een canopytour op het programma: hangend aan stalen kabels door de boomtoppen. Hij is hier minder hoog dan op andere plekken in Costa Rica, dus ben benieuwd. Fenne koppelen we vast aan de gids...spannend!!
Om jullie jaloers te maken nog een paar mooie foto's

• 06 Januari 2015 - 16:00

M. Staps-Hovens:

Klinkt allemaal heel spannend! Leuk!!
    we hebben vandaag het afscheids-etentje voor Miriam. Ze komen allemaal hierheen voor een gezamenlijke gourmet. Morgen vertrekken ze definitief naar Zweden. Zal niet meevallen voor Ton! Veel plezier nog jullie!