van nat naar droog - Reisverslag uit Santa Inês, Brazilië van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu van nat naar droog - Reisverslag uit Santa Inês, Brazilië van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu

van nat naar droog

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ilse

01 Januari 1970 | Brazilië, Santa Inês

We zijn verkast naar de andere kant van de bergen. Na 2 "frisse", mistige en regenachtige dagen in La Fortuna (nee de Arenal vulkaan heeft zich ook aan ons niet laten zien) zijn we na een prachtige rit langs het meer van Arenal aangekomen in een nieuw klimaat: heet en droog. Is wel weer even wennen, we hebben voor het eerst een airco in de kamer en zijn daar ook heel blij mee. Het is hier ook wat minder toeristisch en dat is wel weer even fijn. La Fortuna en Arenal zijn toch een aaneenschakeling van hotels en tripaanbieders. Wel hebben we de eerste kennismaking gehad met de costaricaanse snelweg. Helaas zijn ze hem opnieuw aan het aanleggen waardoor we maar 30 mochten rijden. De gemiddelde Costaricaan trekt zich daar overigens niets van aan, net zoals van doorgetrokken strepen op de weg. En dan reden we toch nog 60.....
We zitten nu in een leuke lodge aan een mooie smalle canyon. Vandaag hebben we een wandeling gemaakt door het vulkanische natuurgebied hier. Mooie grote waterval, blote voeten door de rivier, pruttelende poelen en 'ik ruik eieren'. Net IJsland maar dan in een ander klimaat. Mooi droog woud, weer hele andere bomen dan in het regenwoud. De open vlaktes doen weer wat mediterraans aan: lage begroeiing en hete wind. Het was lekker wandelen en Fenne heeft gewoon 3 uur meegestapt. Er zat blijkbaar genoeg sensatie in de tocht ;-) En het zwembad blijft iedere dag de beste beloning!

• 14 Januari 2015 - 11:06

Manuela:

Ha Ilse, Erik & Fenne, veelzijdige vakantie hebben jullie zo te lezen, leuk om het zo een beetje te volgen. Geniet samen! En ik geniet lekker van jullie krantje, thanks. Veel plezier nog xxx Manuela

• 15 Januari 2015 - 23:43

Bijke En Rafi:

Heerlijk, geniet er van!

• 19 Januari 2015 - 05:30

Wouter:

Hoi,

Leuk om jullie zo te volgen maar eh.. wat is er met jullie datum aan de hand? Zijn jullie terug in de tijd beland?

Wouter