the story continues ... - Reisverslag uit Hacienda Tres Amigos, Costa Rica van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu the story continues ... - Reisverslag uit Hacienda Tres Amigos, Costa Rica van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu

the story continues ...

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ilse

10 Januari 2015 | Costa Rica, Hacienda Tres Amigos

De canopytour was tof! Duidelijk voor beginners, precies genoeg voor mij om uit te zoeken of ik dit zou durven. En ja hoor, nog wel meer ook! Leuke lange kabels, wiebelbruggetjes en een Tarzan swing. Erik kan zo in een film:-) Fenne heeft ook meegedaan en vond het soms leuk, soms spannend maar bleef dapper achter ons aan stappen en high fives uitdelen.
We hebben Tortuguero verlaten en zijn nu in Boca Tapada. Dat was een zeer enerverende trip over Afrikaans aandoend wegdek. Wel met veel minder mensen op de weg, maar meer motormuizen. Dik 3 uur over gatenkaas en het laatste stuk in het donker. In de zeikende regen. Hmmm, de planning was wat anders.
We moesten het allerlaatste stukje ook nog met een boot maar nu zitten we hier dan droog. Nog steeds in het donker trouwens want er is een power probleem. Best grappig om geen flauw idee te hebben waar je bent :-) Maar er zijn niet veel mensen en dat is wel een verademing na het toeristische Tortuguero.
Na een wat onrustige nacht is er weer licht en blijken we wederom in een vogelparadijs te zitten. De great green Mackaw is afgevinkt, supertof. Heel bijzonder om bedreigde soorten in het wild te zien vliegen. Verder weer veel andere supermooie vogels; we kunnen hier gemakkelijk een hele dag alleen maar naar de vogels kijken. Er blijven gewoon maar vogels langskomen die je nog niet eerder gezien hebt (of zo leuk zijn dat je ze wel 10x wilt zien :-)
Onze lodge is hier prachtig gelegen in het midden van de jungle. Ook hier weer veel aandacht voor natuurbehoud en toerisme met zo min mogelijk verstoring van natuur. De mensen zijn hier zo enorm gedreven om je te laten genieten van wat het land te bieden heeft, echt heel bijzonder.
Morgen gaan we weer naar een andere plek. Lastig afscheid nemen hier....

• 12 Januari 2015 - 09:08

Ans B:

Hoi Ilse, Erik en Fenne,

Wat is het toch een prachtig land! En wat een leuke activiteiten die jullie al gedaan hebben.
    Veel plezier nog daar!

Groetjes,

Ans

• 12 Januari 2015 - 15:34

Anne:

Kei leuk! Laat maar komen die verhalen en mooie foto's! Veel plezier verder in dit fantastische avontuur!

X Anne