en van heet naar koud... - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu en van heet naar koud... - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu

en van heet naar koud...

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ilse

20 Januari 2015 | Costa Rica, Monteverde

Na een enerverende rafttour in Rincon de la Vieja zijn we doorgereden naar de Pacific. Samara, een klein toeristisch strandplaatsje maar erg relaxed. Veel backpackers en hostels aan het strand. Aangezien wij een wat ander ritme hebben, is het strand 's ochtends bijna van ons alleen :-)
Fenne had hier dikke pret. Heerlijk traag aflopend zandstranden met lekkere dikke golven om in te springen. Als we genoeg hebben van de zon (t is hier al gauw 30 graden) wandelen we terug naar ons appartement en installeren we ons in de schaduw van ons zwembad. Maar 3 dagen strand is ook wel echt genoeg.
Nu zijn we weer in een heel andere wereld. Jassen aan! Het is hier fris in het Monteverde regenwoud. We zitten nu ook op 1500m hoogte, dus dat doet ook wel wat ;-) Heerlijk fris na de drukkende hitte in Samara (en dan vonden de locals dat het nog wel meeviel).
Santa Elena is een leuk plaatsje met veel leuke restaurantjes. Een ervan is het beroemde treehouse, een restaurant om een grote boom heengebouwd.
We hebben een mooie wandeltocht met gids gemaakt en een mannetje en vrouwtjes quetzal gespot! Weer een vinkje op de lijst.
Vandaag hebben we hanging bridges bewandeld en prachtig in en boven de boomtoppen kunnen kijken. Magische flora in zo'n tropisch regenwoud. Ik kan er uren naar kijken....
Daarna nog een koffie-chocolade-rietsuiker tour gedaan en veel geleerd over deze processen. Echt maf dat ik met een vader in de koffiebusiness toch eigenlijk vrij weinig wist van koffie.
Het zit er hier weer op, morgen begint het sluitstuk van de reis. Dan gaan we naar ons laatste plekje: Manuel Antonio. Volgens velen een van de leukste plekken van Costa Rica qua dieren. Ben benieuwd....