We smelten.....en de kaas ook - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu We smelten.....en de kaas ook - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu

We smelten.....en de kaas ook

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ilse

23 December 2009 | Australië, Sydney

Hier zijn we dan weer eens! Leuk zeg, al die reacties van jullie! Wij zijn weer even een paar dagen in de bewoonde wereld. Het is hier namelijk heel makkelijk om van de snelweg af, weggetje in, aan het eind linksaf, de camping op, trappetje af......strand!!! En daar is niks behalve veel zout water, zand en zon. Wij zijn van bergwandelaars veranderd in liefhebbers van de 3Z. En schaduw, die heb je ook heel hard nodig hier. Gelukkig (afkloppen) nog niet verbrand, maar we zijn wel wat witjes vergeleken bij de gemiddelde Aussie.
Wat we hebben gedaan sinds Sydney: first of all, liepen we in Sydney in een supermarkt mijn collega Linda en Rob tegen het lijf, die we inderdaad in Sydney zouden ontmoeten, maar niet daar ;-) Lekker samen gegeten en wat travelling tips opgedaan. Ondertussen trouwens wel in een iets meer gepaste Sydney outfit, rokje, slippers, je kunt je er wel een voorstelling bij maken. Daarna dus zuidwaarts gegaan en 3 nachten doorgebracht in ons tentje aan het strand van de Grote Oceaan. De campings die we kiezen zijn basic: koud douchewater, geen drinkwater, kangaroes, leguanen, houtgestookte BBQ's en voldoende bomen voor Erik's hangmat. Dat koude water stond ons wel tegen, maar blijkt warm te zijn in vergelijking met het nederlandse koude water :-)
We hebben al een paar mooie wandelingen gemaakt en hebben vandaag een cultureel dagje naar een oud goudmijnwerkersdorpje gedaan, Tilba Tilba. Was weer eens wat anders. Vanavond gaan we een boottocht en een wandeling met een gids doen op Montague Island, waar een grote kolonie pinguins zit.
We denken in de zon aan de 15 cm sneeuw en genieten er nog eens extra van :-)
Fijne kerst en tot snel!

• 23 December 2009 - 05:13

Wouter:

Welke kaaskop neemt er nu kaas mee naar Australie?
    Leuke foto's, Dawson vindt het maar wat mooi die "lizzard" :-)

• 23 December 2009 - 06:02

Fred:

Gratis smeerkaas heb je dan wel.
    Mooi dat jullie daar zo genieten van het weer, de natuur en de mensen daar.
    Leuk reisverslag.

Groet Fred

• 23 December 2009 - 07:59

Linda:

Hoi Ilse en Erik,
    lekker weertje daar he! Wij waren zondag blij dat het ons gelukt is om thuis te komen vanaf Schiphol. Zitten er alweer helemaal in. Geniet er nog maar lekker van en eet die kaas dan maar meteen op als je hem uit de supermarkt haalt!
    X

• 23 December 2009 - 08:35

Goijaart:

Wij beginnen vast met sparen, want het klinkt nu al heel aantrekkelijk dat 'down under'.

• 23 December 2009 - 09:04

Lennart:

Leuk hoor allemaal. Doe Judith en Frits de groeten straks met Kerst!

• 23 December 2009 - 12:46

André & Marie-José:

Klinkt erg rot die zon als je hier glibberend de Kerst boodschappen binnen probeert te krijgen! Geniet van alles en je weet, kaasfondue is ook erg lekker!!
    Dikke zoen

• 23 December 2009 - 12:57

Manuela:

wat een prachtige foto's...supermooi die natuur. Klinkt goed hoor, wandelen en bootje varen. Liefs, Manuela

• 24 December 2009 - 11:24

Anne:

jaloers!!!!!

• 26 December 2009 - 10:48

Jasper:

Heej,

Ik maar denken, komt er nou nog wat van je reisverslag? Maar ik zat braaf op een emailtje te wachten die zei dat jullie wat gepost hadden! Toch maar even op de site gaan kijken. Tataa! Nou we hebben hier een gezellige eerste kerst gehad met 20 schone familieleden. Ik had me behoorlijk uitgesloofd al 3 dagen. Heerlijk gegeten! Straks naar moeders en de Huybrechtsen. Gekke Evert gaat ook mee. Istie ook verlost van een eenzame kerst...

Veel plezier daar nog!

Dikke XXX

Jasper, Dati, Ella en Wiesje.

• 27 December 2009 - 10:19

Iris:

Dat klinkt allemaal helemaal super! Nogmaals geniet ervan!

Je zult begrijpen dat ik hier in de 15 cm sneeuw ook wel eens aan jullie denk en heel blij ben dat ik fijn in de sneeuw mag zijn ;):)!

X Iris

• 27 December 2009 - 15:37

Yvonne:

Vanuit een nu somber Berkel-Enschot (gisteren heerlijke zon)alvast een zonnige jaarwisseling en de beste wensen.
    groetjes Yvonne.

• 30 December 2009 - 19:48

Mama:

he, Ilse en Eric
    Ik had al gereageerd op het eerste verslag maar ik denk dat ik iets fout heb gedaan want het stond er niet bij. Het ging natuurlijk ook over de sneeuw en zo. Intussen is kerst en verjaardag al voorbij en staat oud en nieuw voor de deur met al zijn geknal (niet leuk voor Joep en ook niet voor mij want hij is niet meer uit te laten de bangepoeperd).
    We denken aan jullie als we het oude jaar uitknallen onder het genot van wat champi en ik hoop dat jullie het enkele uren later ook goed zullen vieren.
    Dus fijne jaarwisseling daar ginds in Australio.
    xx

• 31 December 2009 - 13:49

Femke:

Gelukkig Nieuwjaar! Hier duurt het nog een paar uurtjes, Lennart heeft net de eerste oliebollen gebakken. Mmmm.

• 31 December 2009 - 14:12

Sylvia :

heeeeee lieve down under-tjes,
    Gelukkig nieuwjaar en heel veel moois voor 2010!!!!!!!! Ik hoorde net namelijk op het nieuws dat om 14 uur nl tijd jullie al nieuwjaar hebben. Nou jullie verhalen klinken heerlijk.... krijg weer helemaal zin in tripjes maken en vooral de zon! Jep, veel sneeuw gehad ook in het Haagse. Ik met die kleine juul in de bugaboo door de sneeuw ploeteren wat toch best zwaar en vooral glibberig maar tja ze moet natuurlijk elke dag wat frisse lucht krijgen ;-). Die dikzak is al bijna 6 kilo dus dubbele van geboortegewicht, denk dat er slagroom in mijn tieten zit, hahaha.

Waarom nemen jullie eigenlijk een camping met koude douche? Je weet als je jezelf niet verwend.... Maar die strandfoto is helemaal top! Hoop dat jullie wild aan het feesten zijn en met blote voetjes op het strand dansen. Waar zitten jullie nu eigenlijk?
    Heel veel dikke kussen en ik hou jullie in de gaten :-)