NYE @ Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu NYE @ Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu

NYE @ Melbourne

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ilse

01 Januari 2010 | Australië, Melbourne

Happy New Year allemaal! We zijn een paar dagen in de stad om even af te kicken van de stilte en de koude douches. New Year's Eve in Melbourne was leuk, ze doen hier 2 vuurwerkspektakels! 1 family fireworks om 21.15 en 1 om middernacht. Aangezien wij een appartement hadden met een dakterras, hadden we bedacht het vroege vuurwerk in een park te kijken en het late op ons dakterras. Helaas voor iedereen die er klaar voor was, barstte 10 minuten voor aanvang een heftig onweer los. Dat viel dus enigszins in het water hahahaha. Gelukkig koelde het ineens lekker af van 35 naar 25 graden, dat dan weer wel.Het bleef de hele avond zeiken van de regen, maar de champagne smaakte er niet minder om ;-) en uiteindelijk was het een prachtig vuurwerk ook al regende het erg hard!
Waar waren we eigenlijk gebleven? O ja, in Mystery Bay bij een boottochtje naar de pinguins. Dit was echt supertof. Een leuke trip en onderweg een vliegende vis gezien. Heel maf om te zien, hij had echt vleugeltjes.De pinguins waren cute en we zagen onweer vanaf een afstand daar waar wij niet waren. Good!
Hierna zijn we doorgereden naar Mallacoota waar we kerst gingen vieren met Frits, Judith en Koen. Het weer werkte niet mee: ipv een witte kerst een miezerige kerst dit jaar. Het was wel gezellig en fijn om weer eens in een zacht bedje te liggen!
Na 2 dagen weer verder gereden en gestopt in Mitchel River NP. Dit was een prachtig park en we hadden ons tentje opgezet op een bushcamping. Dat was wel ff heel erg basic; er was alleen een composttoilet, maar we waren helemaal alleen met een prachtig uitzicht, veel kangaroes en vogels. Maar ja, we gingen toch wel stinken, dus weer even richting de oceaan. In ieder geval een heel groot bad :-)We zijn uitgekomen in Loch Sport waar een mooi NP is waar we tijdens een wandeling 2 grote egels (echidna's) zagen (en natuurlijk weer een dozijntje kangaroes!). Naast leuke dieren worden we hier ook helemaal lek gestoken door de muggen. Normaal is Erik het prooidier, maar hier vinden ze zelfs mij lekker. Stand muggen-Erik: 25-20 (25 keer gestoken, 20 dooie)
Nu dus in Melbourne. Heerlijk weer even zo'n stad, maar na 3 dagen krijgen we ook weer zin om te gaan en de rust te zoeken. Morgen dus verder en dan gaan we naar Otways NP.
Hoop dat jullie allemaal een fijn oud en nieuw hebben gehad en bedankt voor de SMS-jes (ook al kwamen ze midden in de nacht;-))
Tot snel weer!

• 01 Januari 2010 - 07:55

Wouter:

Hoi,

Ook van hier een gelukkig nieuw jaar toe gewenst.

Leuk om jullie reis verslag zo te volgen.

Groetje,

Wouter, Rebecca & Dawson

• 01 Januari 2010 - 09:20

Rachel:

Voor jullie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar!
    leuk te lezen dat jullie zo genieten!
    x

• 01 Januari 2010 - 09:27

Ria:

Allereerst de BESTE WENSEN uit Woerden, fijn dat jullie het goed hebben daar. wel nat he, hier liggen nog hoopjes sneeuw, koude wind en rond de 0 gr. alles?? goed hier. Groeten van Theo, Fred, Tika,Astrid, Ria.Verder een mooie reis.DOOOOOEEEEEGGGGG.

• 01 Januari 2010 - 11:42

Manuela:

veel geluk in 2010 globetrotters!
    Liefs Manuela

• 04 Januari 2010 - 12:24

Ans B :

Heel veel geluk gewenst in het nieuwe jaar!
    Dat NP lijkt me helemaal geweldig, maar die muggen daar moet ik niet aan denken. Armen en benen goed bedekken of is het daar te warm voor?
    Heel veel groetjes ook van Yvonne.

• 04 Januari 2010 - 18:45

Mama (Marij):

Hallo genieters,
    De allerbeste wensen voor 2010! Na een rustig oud en nieuw (qua gasten) en een onrustig (qua Joep) heb ik al weer 1 dag werken erop zitten. Niks aan, maar ik hoef nog maar even dus... even doorbijten. Geniet maar lekker verder!!
    Groetjes en xx

• 08 Januari 2010 - 12:34

Ank:

Hoi! En hoe bevalt het so far? Verlangen jullie niet allang weer naar wintsers Nederland? (de volgende koude golf komt er weer aan met gevoelstemperatuur tot -12 graden....)
    Hier business as usual. Gisteren heeft het hele voetreflexclubje naar je geinformeerd, en heeft onze gediplomeerde juf een nieuwe woord geleerd; clorestorol (knap hè?)

Je merkt het, niks bijzonders!
    Geniet! Kus Ank