Het wordt een beetje warm.... - Reisverslag uit Robe, Australië van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu Het wordt een beetje warm.... - Reisverslag uit Robe, Australië van Erik en Ilse - WaarBenJij.nu

Het wordt een beetje warm....

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ilse

10 Januari 2010 | Australië, Robe

Daar zijn we dan weer met een update (de PC in het vorige info center was kapot....).

Na het afgekoelde Melbourne te hebben we verlaten zijn we naar het Otway National Park gegaan. Weer lekker op een bush camp gekampeerd : bush camp = gat in grond is toilet en verder alleen regenwater beschikbaar. Voor Australische begrippen was het hier wel erg druk (6 tenten). Heel mooi gebied, waar we gehoopt hadden de platypus te zien (soort bever, maar dan anders), maar helaas laat ie zich zelden zien. Alleen bij zonsopgang (maar dan liggen wij nog te ronken) en bij zonsondergang (maar dan hebben wij al te veel wijn op).
In dit park hebben we nog een tree-top-walk gedaan, een ondergelopen stuk bos gezien, dode bomen midden in een meer en veel koala's gehoord.

Na een tussenstop in een strandcamping op een oud football field zijn we naar Nelson gegaan: Glenelg National Park. Nelson is een klein dorpje, niet al te toeristisch maar best leuk. Hier hebben we een kanotoch van 4 dagen gedaan, de Glenelg rivier af. Wederom op extreem rustige bush camps gestaan, heel erg mooi! En bovenal: we hebben koala's in het wild gezien!! Heerlijk gekanoed, soms heet en toch met lange mouwen en lange broek tegen het verbranden; maar het heeft wel gewerkt. Jammer dat we de laatste dag erg veel tegenwind hadden wat ons toch nog een beetje spierpijn opleverde :-).
Ook nog een mooie grot bezocht met hele grote tieten en mieten ;-), blijft altijd mooi. En in zo'n grot is het altijd lekker cool. De half uur durende wandeling naar de grot hebben we alleen overleefd door vooraf onze T-shirts te doorweken. Voor aankomst bij de grot waren de t-shirts al weer droog (38 graden, boven nul dus).

Nu zijn we weer on the road. Na een wat koelere dag (25 graden) wordt het nu weer warm en komen er meer bosbrand waarschuwingen. Geen kampvuur vanaf nu meer, helaas.

O ja, de muggen zijn nu gelukkig een heel stuk minder aanwezig! De vliegen blijven lastig, soms op het gek worden af. Ze gaan gewoon op je ogen, in je neus, in je mond en in je oren zitten en wegslaan helpt niet, grrrr. Dus een tip voor toekomstige Australië gangers: neem zo'n draagbare electronische vliegentoaster mee!!

Bijzonder leuk al die reacties! Zo kunnen we het gebeuren (en natuurlijk het weer, hahahaha) in Nederland ook een beetje volgen.

Nog een klein dingetje wat ons nu al de halve vakantie dwars zit, Ank, waarom heet een kleermakerszit, een kleermakerszit?
En een prijsvraag voor iedereen: wat is er Scotch aan een Scotch fillet?
(Wij weten het antwoord ook nog niet evenmin als de locals)

Nu onderweg naar Coorong national park. Het volgende bericht volgt waarschijnlijk weer in Adelaide (over een dag of 6).
Cheers, all you sheila's and men!
And for now, I'm gonna drain me dragon ;-)

• 10 Januari 2010 - 11:38

Ank:

Haha het is eenvoudig. Kleermakers zitten zo omdat je zo lang kan zitten zonder moet te worden of spierpijn te krijgen. (is ook lotus/ meditatiehouding). Op hun benen ligt de kleding waar ze aan werken. In het naaiatelier bij ons thuis zaten ze in kleermakerszit op tafel. Nog meer vragen? ;-)

• 10 Januari 2010 - 14:21

Fred:

Scoth fillet een stuk vlees neem ik aan? Recept komt uit Schotland?

Maar wat een mooi foto zo dat water en die rots wand. Was wel mooi die kano tocht zo.

Vel plezier de komende dagen.

Groetjes

• 10 Januari 2010 - 22:13

Danielle:

Hoi lieverds,
    Wat een heerlijke berichten uit het zonnige downunder! En die foto's wat fantastisch. Heb het goed samen! En doe ons ook af en toe die 20+ graden....
    Ella weet nu dat als bij ons de zon onder gaat..... en als bij ons de zon op komt.....
    Leuk om het zo concreet te maken.

Dikke kus,
    Dati

• 11 Januari 2010 - 11:42

Anne:

Even googelen levert toch wat op:

By the name Scotch Fillet, one might assume that it is a particular cut of meat that originated in Scotland or is from Scottish-bred cattle. Instead, Scotch fillet is a term commonly used in Australia and New Zealand for a fillet cut from the rib tenderloin portion of beef, and sometimes pork. Other names for Scotch fillet are rib fillet or rib-eye fillet

Stukje vlees dus, en in jullie geval kun je hem op de motorkap bakken!

Dikke kus, Anne

• 11 Januari 2010 - 22:41

Brian En Dominiek:

Wat een leuke berichten. Jullie hebben veel plezier. Geniet er maar van. Hier is het erg koud. Groetjes, Brian, Dominiek en Tessa

• 13 Januari 2010 - 18:42

Astrid:

Hoi E en I,

Ik zat in een soort van winterslaap en wordt nu weer een beetje wakker. Als ik jullie verhalen lees krijg ik het heerlijk warm.
    Willen jullie dinsdag opgehaald worden?, dan regelen we iets. Als het weer mee zit kan dat met de auto.
    Maar zover is het nog niet, geniet ze nog!

• 14 Januari 2010 - 14:36

Ans H:

jongens wat een luxe zol lang weg en zoveel zien, ondanks het basickampement dat jullie vaak hebben.
    Wij hebben genoten van sneeuw en ijs en nu van de zon, met temperaturen boven nul.
    nog ontzettend veel plezier.

• 14 Januari 2010 - 15:22

Linda:

Ha Ilse en Erik,
    nog veel plezier die laatste dagen! Wat gaat de tijd toch snel he, voor we het in de gaten hebben, zit jullie Australie-avontuur er ook weer op. Ik wil heel graag de foto's zien straks.
    Groetjes,
    Linda